قدس آنلاین-تبریز: نماینده مردم بناب در مجلس گفت: پرداخت حق بیمه معلمان به سبب اینکه تعداد ۵۰ درصد کارمندان دولت را معلمان تشکیل می‌دهند بار مالی زیادی تحمیل می‌کند که البته در صورت معرفی منبع مالی قابل اجرا خواهد بود.

۵۰ درصد کارمندان دولت معلم هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ضیاءالله اعزازی اظهار داشت: در مجلس برنامه‌هایی برای پرداخت حق بیمه معلمان توسط دولت در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت حق بیمه معلمان به سبب اینکه تعداد 50 درصد کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند بار مالی زیادی تحمیل می‌کند، در صورت معرفی منبع مالی قابل اجرا خواهد بود که برای این مهم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست مدیران کل آموزش و پرورش شمال‌غرب کشور گفت: احکام دائم در برنامه ششم توسعه برای 5 سال مطرح است که بهترین راه‌حل‌ها را برای دستگاه‌های اجرایی کشور در بر دارد.

سلمان خدادادی تصریح کرد: متاسفانه دغدغه‌های آموزش و پرورش سابقه چندین ساله دارد که نارضایتی و بی‌انگیزه شدن معلمان را به‌دنبال داشته که باید با برنامه‌ای جامع مشکلات به صورت اساسی حل شود که این مهم می‌تواند توسط نمایندگان مجلس به بهترین نحو پیاده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس نیز در این جلسه یادآور شد: دیدگاه و شرایط برای ارائه خدمات و رفاه به فرهنگیان در مجلس فعلی مثبت است.

میرحمایت میرزاده افزود: برای خدمات بهتر در نظام تعلیم و تربیت استان ضمن شفاف سازی، حرکت جدی‌تر مسئولین آموزش و پرورش را می‌طلبد.

مدیر آموزش و پرورش اردبیل نیز در جلسه جوار مدیران کل شمالغرب کشور با تاکید همانند سازی نظام پرداخت مالی برای فرهنگیان  مانند سایر ارگان‌ها، افزود: مجلس در صورت امکان می‌تواند 2 درصد عوارض فروش کالا و خدمات و یا قانون مالیات بر ارزش افزوده را به آموزش و پرورش در نظر بگیرد.

احمد ناصری اختصاصی شدن کلیه درآمدهای آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: فروش املاک، فروش خودروهای فرسوده و 5 درصد درآمد اختصاصی تاسیس آموزشگاه‌ها به عنوان سهم آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

وی گفت: سازندگان مسکن مهر قانون ساخت مدرسه برای 200 واحد بیشتر را رعایت نکرده‌اند و این موضوع در بیشتر مناطق استان‌های جوار شمال‌غرب مشکل ساز شده که انتظار رسیدگی به این موضوع را از نمایندگان داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.